SpOnSoR

Wednesday, August 25, 2010

MoOd RaYa HaMpIR KeMBaLi..TeRkeNaNg ZaMaN DULu2....


Pejam celik pejam celik..sekejap je da setgh bulan kita berpuasa....td dgr lagu kat radio..da mula berkumandang lagu lagu raya...teringat beraya masa kecik dulu....selalu beraya kat kelantan....ingat lagi bertolak malam..tido dalam kete..smpai kelantan da pagi....masa tu arwah tok ayah ada...syok je...main mercun, bunga api..(tapi aku main bunga api je..sbb takut main mercun..tu pn abis kaki aku kena percikan api bunga api tu..smpai skrang parut tu ade)...

Masa tu main ngan sepupu2 kesyangan aku..Dulu masa kecik aku, nana, waida and sepupu2 ku siap ramai2 g kubur....(xkira waktu kitorang g kubur masa tu...al maklum la cucu imam) melawat kubur nenek.....siap pergi umah sedara mara mintak duit raya...n buat tabung buluh...kumpul duit banyak2......pastu g kedai depan umah tok ayah siap paw lg pakcik kedai tu suh bg eskrem free...hahaha...

Tapi sumer tu tggl kenangan...arwah tok ayah pn da xde....really miss my childhood moment....plak2 masa tu arwah adik aku ada lg..pas arwah tok ayah ngan arwah farid xde raya kitorang disambut biasa2 je...tp mmg syokla masa kecik....

Bila besar ni teringin gak nak beraya ngan org .yg tersayang...beraya berdua ade anak...tp sumer tu dalam mimpi la....hehehehe.......

p/s: korang doakan aku dipercepatkan jodoh dan dipanjangkan umur k...


2 comments:

Cik SeRoJa on August 25, 2010 at 4:10 PM said...

1) k.long pun ada parut kna api bunge api kt kaki..huhu

2)mmg syok pegi beraya kt kubur..skali pegi dpt 50 sen..tpi,kita bkan aje skali, tpi berkali2 kot pegi minta duit ry kt kubur..

3)kedai abg nusi..haha..mmg dia tmpt kita pow eskrem jeruk free..kui3.

4)main2 ngn tok ayah kt ats umah tok teh..rindunya kt tok ayah!

5)mna2 pegi org akn ckp "cucu2 pakde mat maghi doh!"

haiiisshh~how i miss that moments too~

DaLiLa on August 25, 2010 at 10:25 PM said...

tu la..berkali2 g...nak roboh umah tok teh masa tu..hehe...i miss that moment tu...huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Twitter

CutE GiFtS

 

M.3.S S.3.N.t.!.M.3.N.t.S Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino