SpOnSoR

Thursday, May 24, 2012

Bercinta dengan orang asing??



pagi tadi aku terdengar radio kat HOT.fm bercerita pasal bercinta dgn warga asing ni....dgr2 pemanggil sumernya xsk warga asing ni....apatah lg nak bercinta ngan diorg...so aku quite pelik la...aku bukan sokong atau tidak utk bercinta dgn warga asing ni...for me menda tu normal....cuma mentaliti org kita ni..asal dgr perkataan org asing je diorg akan pk negatif pasal diorang....antara komen2 yg kita dgr:-

#  Orang asing ni banyak amik kesempatan sumernya tipu
ok..so org kita sendiri xde ke penipu????org kita sendiri sumer baik2 yer????org2 kita sendiri sumer  pandai jaga hati kan???sumer mmg kalo bercinta tak amik kesempatannya....bukan kaki kikis..bukan pembohong..bukan kaki putar belit....hellooo..open ur eyes..tgk bape ramai org2 kita kena tipu dgn org2 kita....

# Orang asing ni berbeza budaya la...cmane nak hdp sama kalo berbeza budaya
apa ada pada budaya???budaya boleh diikut..mungkin ssh kalo diorang nak amalkan..tp kalo bertahun2 hidup bersama i dnt think its a big issues here....apa yg penting agama dia..as long as dia x melanggar syariat Islam dan tak membawa kita ke arah yg negatif tu pn da ckp...

# Language barrier..
this one so simple..kalo xtau cakap english..xpayah la nak berkawan ngan org asing...kan kan???sbb jarang org yg xtau berbahasa inggeris berkawan dgn org asing..kecuali org2 dari nepal, pakistan, india tu sumer la...huhuhuhu

apa yg aku maksudkan kat sini org2 asing yg educated la..belajar kat universiti2 awam tempatan ni....pada aku xkisah la dia hitam ke gelap ke arab ke iraq ke iran ke bangladesh ke pakistan ke indonesia ke palestine ke atau mana2 negara pn diorg datang..diorg pn manusia sama macam kita...so xperlu la ada diskriminasi... cuba tny kenapa perempuan2 kat malaysia ni lebih suka org2 asing berbanding org malaysia sendiri????

jangan cepat melatah..jangan cepat buat kesimpulan.....walaupun mereka org asing...bukan sumer jahat..kenapa org2 kita wat jahat kita xnampak..tp kalo org asing wat jahat..terus kita judge sumer jahat..kita kena ubah mentaliti kita..kalo kita tgk artis2 kawin ngan omputih..mesti ada mulut yg cakap...eee...kawin ngan mat salleh..diri sendiri pn makan belacan...diri sendiri pn sesat...mmg kita ni cepat sangat menghukum..

pernah tak kita pk tu kan sumer ketentuah ALLAH..tu kan jodoh yg ditentukan oleh ALLAH....siapalah kita nak pertikaikan...dan kita kena ingat org asing pn hamba ALLAH...cuba kalo kita berada kat tempat diorg..dan kita dilayan sama cam kita layan diorg..cmane?????peace..no war....im juz being positive here..^_^ v

2 comments:

hafeez on May 25, 2012 at 2:45 AM said...

hati saya, saya nak bagi dekat orang singapura..:-)

DeLL on May 26, 2012 at 11:20 PM said...

wah..sape2???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Twitter

CutE GiFtS

 

M.3.S S.3.N.t.!.M.3.N.t.S Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino