SpOnSoR

Tuesday, July 6, 2010

AnTaRa KawaN DaN KeKasiH


Ramai orang mengutamakan KAWAN dari KEKASIH…
dan ada juga mengutamakan KAWAN kerana KEKASIH…
ANDA tergolong dari yang mana…???

hadirnya seorang KEKASIH sejati 
sebagai pelengkap kehidupan dan mengisi kekosongan hati…
hadirnya KAWAN sebagai sahabat sejati …
berkongsi segala suka duka dan teman sepermainan dan belajar ….

Antara KAWAN dan KEKASIH Yang mana harus dipilih..?
KAWAN pengubat kesunyian,
KEKASIH penyembuh kelukaan.

Antara KAWAN dan KEKASIH yang mana harus didahulukan..?
KAWAN tempat mengadu,
KEKASIH tempat bermadu.

Antara KAWAN dan KEKASIH Keduanya tak boleh disisih…
KAWAN menghulurkan bantuan
KEKASIH menghulurkan sokongan.




Antara KAWAN dan KEKASIH Keduanya diperlukan…
KAWAN sekuntum senyuman,
KEKASIH sepenuh perhatian

Antara KAWAN dan KEKASIH Bilakah akan bersatu…?
KAWAN sejujur kata,
KEKASIH setulus setia
KEKASIH silih berganti Kerana tiada kesefahaman.. tetapi KAWAN sentiasa disisi mendengar masalah dan mengambil berat tentang diri kita

Andai kawan itu adalah kekasih ku aku bersyukur dengan apa yang telah ALLAH jodohkan padaku...dan sekiranya KEKASIH ku itu adalah kawan ku itu bermakna tiada jodoh antara kami Dan bagi aku KEKASIH tak mungkin akan menjadi kawanku. Kerana xmgkin aku bahagia melihat die bersama dengan org lain....

KEKASIH tetap KEKASIH...
so KAWAN tetap KAWAN

Kita hanya manusia yang hanya mempunyai hati yg berhak menaruh hati kepada sesiapa..kita hanya manusia yg perlukan kasih syg xkira dari sesiapa..kita hanya manusia yg inginkan rasa dicintai dan menyintai..kita juga hanyalah manusia biasa yang dianugerahkan tuhan kasih sayang kepada org lain..Namun kita perlu ingat kita hanyalah manusia yang hanya merancang yang menentukan itu adalah ALLAH swt...Menyintai tidak semestinya memiliki...


9 comments:

Anonymous said...

berkasih n berkwn..
lebey kurg jer..
cume berkasih ni up sikit dr kwn..
itu kan proses mengenal...
kenal dri segala segi b4 hub tue lebey jauh..
bukan memiliki..

kalu yakin ley go on..so jalan teros la kan..
kalu xley..kene redha la..
"menimbulkan tanya, apa mungkin kita...temu kebahagiaan dlm perpisahan"...

kita ade 2 mata.2telinga,2 tgn 2 kaki,2 lobang idung tp ade 1 hati...so kene cri la 1 hati lg yg memg tertulis tuk kita...hihiiii

hafeez on July 6, 2010 at 9:06 PM said...

hum....saya tak tahu...saya nak kawan jadi kekasih..huhuhuuhuhu..tapi mungkin sukar kan....huhuhuhuhuhuu...

DaLiLa on July 6, 2010 at 11:30 PM said...

anonymous: ada juga berkasih yg kita xleh memiliki.....kita leh tgk dari jauh je...tp tu sumer ketentuan ALLAH

hafeez: xsumer yg kita nak tu dpt...cuba berusaha.. chaiyok2.. lupakan la...benda da lama berlalu...
:p

Anonymous said...

to:dalila
yupz..
DIA adalah sebaek2 perancang..
pahit jgn teros dibuang
manis jgn teros ditelan

yg baek itu dariNYA
yg xbaek tue dr kesilapan kita

hafeez on July 7, 2010 at 3:08 AM said...

dalila>thanks awak....

DaLiLa on July 7, 2010 at 11:38 AM said...

yela...jd kita hanya merancang yg menentukan tuhan....so...lets live go on n always think +ve....

hafeez: sesama.........wek...

Anonymous said...

to nur:
so...
nape nak terlalu bersedih dgn ketentuaNYA...
mungkin ade yg lebih baek menanti kiter dihadapan..
hik88

az on July 11, 2010 at 7:46 AM said...

ssh nk wat plihan ni....kawan penting n kekasih pon same penting....ntah la

DaLiLa on July 13, 2010 at 10:03 PM said...

anonymous: biasalah manusia perlukan masa nak lupakan sesuatu.....ckp je leh trima kenyataan n redha ngan kehendaknya..tp dlam ati x pn...hehe

az: xpayah pk..sumer org ade sahabat n kekasih..rasanya xsalah kalo shabat kita jugak kekasih...or sahabt n kekasih kita org yg berlainan..kan....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Twitter

CutE GiFtS

 

M.3.S S.3.N.t.!.M.3.N.t.S Copyright © 2009 Flower Garden is Designed by Ipietoon for Tadpole's Notez Flower Image by Dapino